2023 Yılı Birim Faaliyet Raporu

 

ALANYA ALAADİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

KARİYER GELİŞTİRME, UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

 

 

2023 YILI

BİRİM FAALİYET RAPORU

 

 Ocak 2024

  

BİRİM YÖNETİCİSİNİN SUNUŞU

 

Kariyer Geliştirme, Uygulama ve Araştırma Merkezi öğrencilerimizin iş, istihdam, eğitim seminerleri, kariyer gelişimleri ve kariyer planlamalarında yol gösterici olmayı hedeflemektedir.

Üniversitemiz öğrencilerinin ve mezunlarının iş, staj ve kariyer etkinliklerinden haberdar olmasını sağlamaktayız. Sürekli olarak seminerle katılım sağlayarak güncel işgücü piyasasının gerekliliklerini öğrencilerin kariyer gelişimlerine katkı olması adına aktarımlar yapmaktayız. Ağustos 2022 tarihinde merkezi birim statüsü kazandığımız için asıl faaliyet takvimimiz 2023 yılı etkinlikleri olmuştur. 2023 yılı Merkez Müdürlüğümüz için başlangıç sürecimizi kapsadığı gibi faaliyetlere katılımın oldukça yoğun olduğu bir dönemdir. Emeği geçenlere teşekkür ederim.

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 41. Maddesine dayanılarak hazırlanan Kariyer Geliştirme, Uygulama ve Araştırma Merkezi 2023 yılı birim faaliyet raporunu kamuoyuna saygılarımla sunarım.

 

 

 

 

                                                                                          Doç. Dr. Ali Osman UYMAZ

                                                                                           Kariyer Geliştirme, Uygulama ve

                                                                                                                 Araştırma Merkezi Müdürü

 

 

İÇİNDEKİLER

 

BİRİM YÖNETİCİSİNİN SUNUŞU.. ii

İÇİNDEKİLER. iii

I- GENEL BİLGİLER. 1

  1. MİSYON VE VİZYON.. 1
  2. YETKİ, GÖREV VE SORUMLULUKLAR. 1
  3. BİRİME İLİŞKİN BİLGİLER. 3
  4. Fiziksel Yapı 3
  5. Teşkilat ve Örgüt Yapısı 3
  6. Bilgi ve Teknoloji Kaynakları 4
  7. İnsan Kaynakları 5
  8. Yönetim ve İç Kontrol Sistemi 7
  9. DİĞER HUSUSLAR. 9

II- AMAÇ VE HEDEFLER. 9

  1. BİRİMİN AMAÇ VE HEDEFLERİ 9
  2. TEMEL POLİTİKALAR VE ÖNCELİKLER. 9
  3. KARİYER GELİŞTİRME, UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ 2024 YILI HEDEFLERİ 11

III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER. 11

  1. MALİ BİLGİLER. 11
  2. PERFORMANS BİLGİLERİ 11
  3. Bilimsel ve Sanatsal Faaliyetler. 11

IV- KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ 13

  1. ÜSTÜNLÜKLER. 13
  2. ZAYIFLIKLAR. 13
  3. DEĞERLENDIRME. 13

V- ÖNERİ VE TEDBİRLER. 14

Ek Bilgiler. 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I- GENEL BİLGİLER

            Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi 16 Ağustos 2022 tarih ve 31925 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren yönetmeliğe dayanılarak merkezi birim statüsüne kavuşmuştur. Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Kariyer Merkezi olarak öğrencilerimizi iş hayatına hazırlamaktayız. Üniversite eğitimlerinin ilk yılından itibaren iş hayatı ile tanıştırmak ve kariyer planlamaları ve hedeflerine göre yönetme becerileri kazandırmayı; Üniversite ile iş dünyası arasında köprü olarak hem iş dünyası hem de öğrencilerimiz için katma değeri yüksek birliktelikler kurulmasını hedeflemekteyiz. Ayrıca mezunlarımız ile irtibat içinde olup mezun-öğrenci iletişimi ile hem öğrenip hem de öğrenme ortamı yaratmayı hedeflemekteyiz.

 

A. MİSYON VE VİZYON

Merkezin hedefi; Üniversite öğrencileri ve mezunlarına, günümüz iş dünyası şartlarına ve eğilimlerine uygun kariyer planı yapabilmeleri ve kariyer planlarını hayata geçirebilmeleri için ihtiyaç duyacakları nitelikleri kazanmaları konusunda yardımcı olmak ve kendi ilişki ağlarını, staj ve iş olanaklarını artırmaları için köprü vazifesi görmektir.

 

Kariyer planlarını yapacak öğrencilerimize vizyonel önerilerimiz:

 

Kendini Tanı! Kişiliğine özgü yönlerinizi, değerlerinizi, bilgi, beceri, ilgi alanlarınızı ve yeteneklerinizi keşfetmenizi, güçlü ve zayıf yönlerinizi tespit edin. Nasıl bir hayat yaşamak istediğine karar vermelisiniz.

 

İş Yaşamını Tanı! Kendine uygun iş alanlarını keşfetmek için staj programlarına katılın; iş dünyasının yeni mezunlardan beklentilerini iş dünyasındaki profesyonellerden dinleyin; güncel iş alanlarını, iş fırsatlarını ve gündemi takip edin. Piyasanın beklentilerini iyi anlayın.

 

Kişisel Vizyona Sahip Ol! 10, 20, 30 yıl sonra kendini nerede görüyorsun? İş dünyasındaki bu yolculuğunda ihtiyaç duyacağın ama senin sahip olmadığın bilgi, beceri ve yetenekleri kazanmak için bir yol haritan, eylem planın olsun. Bu eylem planını güncellemeye ve gerçekleştirmek için hayat boyu öğrenmeye açık olun.

 

İş Yaşamına Hazırlan! İş başvuruları için özgeçmişinizi hazırlayın; provalarla mülakatlara hazırlanın. Hangi kariyer yolunu seçersen seç kişisel gelişim eğitimlerine, koçluk görüşmelerine katılarak yetkinliklerinizi geliştirmenizi öneririz.

 

B. YETKİ, GÖREV VE SORUMLULUKLAR

Merkezin faaliyet alanları şunlardır:

 

  1. a) Yurt içinde ve dışında, kamu ve özel kurum ve kuruluşlarla iş birliği yaparak Üniversite öğrencilerine, mezunlarına ve çalışanlarına bireysel kariyer planlama, iş arama, mesleki ve kişisel birikimlerini sunma konusunda gerekli yetkinlikleri kazandırma ve geliştirmeye yönelik uygulama, araştırma ve inceleme yapmak, proje hazırlamak, yapılmakta olan çalışmalara katılmak ve bu tür çalışmaları desteklemek.

 

  1. b) Üniversite öğrencilerinin kariyer planlamalarına ilişkin strateji, politika, proje, program ve eylem geliştirme önerilerini Rektörlüğe sunmak; onaylanan önerilerin uygulanmasına ilişkin ilgili mevzuat çerçevesinde ilgili faaliyetleri düzenlemek.

 

  1. c) Üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin kariyer uyumlarını artırmaya yönelik çalışmalar planlamak ve uygulamak.

 

ç) Üniversite öğrencilerinin, mezunlarının ve çalışanlarının kariyer planlama, geliştirme ve uygulama performanslarını iyileştirmeye yönelik olarak kişilik özelliklerini, bilgi, beceri, yetenek ve ilgi alanlarını tanımalarında gerekli olabilecek test ve teknikleri uygulamak, sonuçlarını yorumlamak, öğrencilerin bu doğrultuda kariyer planlarını oluşturmalarına danışmanlık yapmak.

 

  1. d) Kariyer günleri ve kariyer fuarları düzenleyen öğrenci kulüpleri, öğrenci konseyi ve sivil toplum örgütleri ile iş birliği yaparak kariyer etkinlikleri planlamak, düzenlemek veya destek vermek.

 

  1. e) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında kariyer planlama, geliştirme ve uygulama konularında araştırma, yayın ve proje çalışmalarını teşvik etmek ve desteklemek.

 

  1. f) Üniversite bünyesindeki ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeydeki kariyer planlama ve geliştirme ile ilgili eğitim ve öğretim programları ile iş birliği projeleri oluşturmak ve uygulamak.

 

  1. g) Güncel mezun iletişim bilgilerini içeren ve kariyer gelişimlerini izleyen mezun bilgi sistemini geliştirmek ve mezun bilgi sistemini kullanarak mezunlar ile öğrenciler ve Üniversite arasındaki bağı kuvvetlendirmek.

 

ğ) Mezunlar ile öğrencileri bir araya getirecek toplantılar düzenlemek, öğrencilerin iş yaşamı ve kariyer seçenekleri hakkında daha fazla bilgi edinmelerine katkı sağlamak.

 

  1. h) Üniversite ile yurt içi ve yurt dışındaki işletmeler, kamu, özel ve sivil toplum kuruluşları arasında kurulacak iş birlikleriyle oluşturulacak veri tabanı aracılığıyla, staj imkânlarını geliştirmek, öğrenciler ve mezunları iş ortamı ile buluşturacak faaliyetler düzenleyerek öğrencilerin ilgi alanlarını tanımalarını sağlamak.

 

ı) Merkezin gerçekleştirdiği tüm etkinliklerin iletişimini yönetmek ve bu amaçla basılı ve görsel yayınların yanı sıra elektronik ve web tabanlı yayınlar hazırlamak, Merkezin dijital platformlarda etkinliğini sağlamak.

 

  1. i) Kariyer planlama, geliştirme ve uygulamaya yönelik yayınların takibini yapmak, bu konudaki araştırmaları ve projeleri izlemek.

 

  1. j) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında kariyer danışmanlığı konusunda çalışma yürüten ulusal ve uluslararası kariyer merkezleri ile iletişim ağı kurmak ve ortak çalışmalar yürütmek.

 

C. BİRİME İLİŞKİN BİLGİLER

1. Fiziksel Yapı

Kariyer Geliştirme, Uygulama ve Araştırma Merkezi odasında bir öğretim elemanı çalışmakta olup iki adet masa, altı adet sandalye, bir yazıcı ve bir telefon bulunmaktadır. Öğrencilerimizin danıştığı oda, yine aynı fiziksel faaliyet alanı içerisindedir.

 

 

Hizmet Alanları

 

Akademik Personel Hizmet Alanları

 

 

Sayısı (Adet)

Alanı (m²)

Kullanan Kişi Sayısı

Çalışma Odası

1

22m2

1

Toplam

1

 

1

 

 

İdari Personel Hizmet Alanları

 

 

Sayısı (Adet)

Alanı (m²)

Kullanan Kişi Sayısı

Servis

-

-

-

Çalışma Odası

-

-

-

Toplam

-

-

-

 

2. Teşkilat ve Örgüt Yapısı

(Birim teşkilat şeması oluşturulacak ve örgütsel yapı hakkında bilgi verilecektir.)

 

 

 

 

 

Örgüt Yapısı

Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Kariyer Geliştirme Uygulama Ve Araştırma Merkezi 16 Ağustos 2022 tarih ve 31925 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren yönetmeliğe dayanılarak merkezi birim statüsüne kavuşmuştur.

 

 

3. Bilgi ve Teknoloji Kaynakları

(Taşınır bilgileri 2023 yılı sonu itibarıyla alınmalı, Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi kayıtları ile uyumlu olmalıdır.)

 

Teknolojik Kaynaklar

 

 

Eğitim Amaçlı

İdari Amaçlı

Araştırma Amaçlı

TOPLAM

Masa üstü bilgisayar sayısı (Masaüstü, AllinOne Tümleşik, İnce Client İşlemci)

-

-

-

-

Taşınabilir bilgisayar sayısı (Laptop, Notebook, Ultrabook, Tablet vb.)

-

-

-

-

 

 

Yazılım ve Sunucular

 

Yazılım Adı

Eğitim Amaçlı

İdari Amaçlı

Araştırma Amaçlı

TOPLAM

Sunucular

-

-

-

-

 

 

Diğer Bilgi ve Teknoloji Kaynakları

 

Cinsi/Ürün

İdari Amaçlı

(Adet)

Eğitim Amaçlı

(Adet)

Araştırma Amaçlı

(Adet)

TOPLAM

Yazıcı

1

 

 

1

Tarayıcı

 

 

 

 

Fotokopi Makinesi

 

 

 

 

Faks

 

 

 

 

Barkot Okuyucu

 

 

 

 

Projeksiyon

 

 

 

 

Mikroskoplar

 

 

 

 

Laboratuvar Cihazları

 

 

 

 

Fotoğraf Makinesi

 

 

 

 

Kamera (Güvenlik Dahil)

 

 

 

 

Televizyonlar

 

 

 

 

Yazılım

 

 

 

 

Slayt Makinesi

 

 

 

 

Baskı Makinesi

 

 

 

 

Müzik Seti

 

 

 

 

Klima

1

 

 

1

Evrak İmha Makinesi

 

 

 

 

 

Diğer

 

 

 

 

TOPLAM

2

 

 

2

 

4. İnsan Kaynakları

Akademik Personel

 

2022 Yılı

2023 Yılı

Artış/Azalış

Oranı(%)

Dolu

Boş

Dolu

Boş

Profesör

 

 

 

 

 

Doçent

1

 

1

 

-

Dr. Öğr. Üyesi

 

 

 

 

 

Araştırma Görevlisi

 

 

 

 

 

Öğretim Görevlisi

1

 

1

 

-

TOPLAM

 

 

 

 

 

 

Akademik Personelin Birimlere Göre Dağılımı

Bölüm/Birim
Adı

Profesör

Doçent

Dr. Öğr. Üyesi

Araştırma Görevlisi

Öğretim Görevlisi

Toplam

Rektörlük

 

 

 

 

1

1

Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

 

 

 

 

 

 

İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi

 

1

 

 

 

1

Rafet Kayış Mühendislik Fakültesi

 

 

 

 

 

 

Turizm Fakültesi

 

 

 

 

 

 

Diş Hekimliği Fakültesi

 

 

 

 

 

 

Spor Bilimleri Fakültesi

 

 

 

 

 

 

Sağlık Bilimleri Fakültesi

 

 

 

 

 

 

Tıp Fakültesi

 

 

 

 

 

 

Eğitim Fakültesi

 

 

 

 

 

 

Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi

 

 

 

 

 

 

Gazipaşa Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi

 

 

 

 

 

 

Yabancı Diller Yüksekokulu

 

 

 

 

 

 

ALTSO MYO

 

 

 

 

 

 

ALTSO Turizm MYO

 

 

 

 

 

 

Sağlık Hizmetleri MYO

 

 

 

 

 

 

Gazipaşa MRB MYO

 

 

 

 

 

 

Akseki MYO

 

 

 

 

 

 

Toplam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akademik Personelin Yaşa Göre Dağılımı

 

 

 

Kişi Sayısı

Yüzde(%)*

Kadın

Erkek

Toplam

21-25 Yaş

 

 

 

 

26-30 Yaş

 

1

 

50

31-35 Yaş

 

 

 

 

36-40 Yaş

 

 

 

 

41-50 Yaş

 

1

 

50

51-Üzeri

 

 

 

 

TOPLAM

 

 

 

 

 

Akademik Personelin Hizmet Sürelerine Göre Dağılımı

 

 

Kişi Sayısı

Yüzde(%)*

Kadın

Erkek

Toplam

0-3 Yıl

 

1

 

50

4-6 Yıl

 

1

 

50

7-10 Yıl

 

 

 

 

11-15 Yıl

 

 

 

 

16-20 Yıl

 

 

 

 

21- Üzeri

 

 

 

 

TOPLAM

 

 

 

 

.

 

İdari Personel

 

 

İDARİ PERSONEL
(Kadroların Doluluk Oranına Göre)

Dolu

Boş

Toplam

Genel İdari Hizmetler

 

 

-

Sağlık Hizmetleri Sınıfı

 

 

-

Teknik Hizmetler Sınıfı

 

 

-

Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfı

 

 

-

Avukatlık Hizmetleri Sınıfı

 

 

-

Din Hizmetleri Sınıfı

 

 

-

Yardımcı Hizmetler Sınıfı

 

 

-

Toplam

 

 

-

 

 

Sözleşmeli Personel

 

Birimi

Sözleşme Şekli

Personel Sayısı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Toplam

-

-

 

 

 

İşçiler

 

 

İşçiler (Çalıştıkları Pozisyonlara Göre)

Temizlik

Güvenlik

Büro

Diğer

375 Sayılı KHK ile Kadroya Alınan İşçi Sayısı

 

 

 

 

657 4/D İşçi Sayısı

 

 

 

 

Diğer

 

 

 

 

Toplam

-

-

-

-

 

 

 

6. Yönetim ve İç Kontrol Sistemi

Merkezin yönetim organları şunlardır:

 

  1. a) Müdür.

 

  1. b) Yönetim Kurulu.

 

  1. c) Danışma Kurulu.

 

Müdürün görevleri şunlardır:

 

  1. a) Merkezi temsil etmek, Yönetim Kurulu ve Danışma Kuruluna başkanlık etmek, Yönetim Kurulunca alınan kararları uygulamak.

 

  1. b) Merkezin verimli çalışmasını ve ilgili birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak.

 

  1. c) Merkezin kısa, orta ve uzun vadeli eylem ve akademik planları ile ilgili her öğretim yılı sonunda ve istenildiğinde Merkezin genel durumu ve işleyişi hakkındaki raporunu Yönetim Kurulunun uygun görüşünü aldıktan sonra Rektöre sunmak.

 

ç) Merkezin plan dâhilinde yapacağı bilimsel çalışmalar başta olmak üzere, her türlü çalışma ve faaliyetlerini belirlemek, uygulamaya koymak.

 

  1. d) Yurt içi ve yurt dışındaki araştırma ve uygulama merkezleri, resmî ve özel kurum ve kuruluşlar ile iş birliği yaparak Merkezin amacına uygun çalışmalar yapmak ve ortak projeler geliştirmek.

 

  1. e) Yönetim Kurulu ve Danışma Kurulunun toplantı gündemlerini belirlemek; Merkezin hazırladığı araştırma, uygulama ve çalışma plan ve projelerini değerlendirmek üzere Danışma Kuruluna sunmak.

 

  1. f) Gerektiğinde Danışma Kurulunun toplanma çağrısını yapmak ve Danışma Kurulu toplantılarına ilgilileri davet etmek.

 

Yönetim Kurulu; Müdür ve Üniversitenin öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç yıllık süre için görevlendirilen dört üye olmak üzere toplam beş kişiden oluşur. Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır. Görev süresi biten Yönetim Kurulu üyeleri yeniden görevlendirilebilir. Görev süresi dolmadan ayrılan üyelerin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üyeler görevlendirilir.

 

(2) Yönetim Kurulu, Müdürün başkanlığında yılda en az dört defa toplanır ve Merkezin faaliyetlerini gözden geçirerek ilgili konularda karar alır. Yönetim Kurulu salt çoğunlukla toplanır ve kararlarını katılan üyelerin salt çoğunluğu ile alır. Oyların eşit olması durumunda Müdürün kullandığı oy yönündeki karar esas alınır.

 

(3) Yönetim Kurulu toplantılarına üç kez üst üste mazeret belirtmeden katılmayan üyenin görevi görevlendirildiği usulle sonlandırılır.

Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:

 

  1. a) Merkezin her türlü çalışmaları ile ilgili kısa, orta ve uzun vadeli plan ve programlarını görüşmek, karara bağlamak ve uygulanmasını sağlamak.

 

  1. b) İlgili tüm kurum ve kuruluşlarla iş birliğine yönelik ön çalışmalar yapmak ve ortak proje önerilerini değerlendirerek karara bağlamak, onay gerektirenleri Rektörlüğe sunmak.

 

  1. c) Danışma Kurulundan gelecek önerileri değerlendirmek.

 

ç) Yıllık faaliyet raporlarını görüşerek kabul etmek.

 

  1. d) Merkeze bağlı birim ve işletmelerin çalışma usul ve esaslarını belirleyen düzenlemeleri hazırlamak ve Rektörlüğe sunmak.

 

  1. e) Merkez elemanlarının; eğitim, uygulama, araştırma, danışmanlık ve yayın konularındaki isteklerini değerlendirip karara bağlamak.

 

  1. f) Gerekli hallerde Merkezin faaliyetleri ile ilgili geçici çalışma grupları kurmak ve bunların görevlerini düzenlemek.

 

  1. g) Yurt içi ve yurt dışındaki kamu kurum ve kuruluşları ve özel kuruluşlar ile ortaklaşa yürütülecek çalışmaların temel ilke, esas ve usullerini tespit etmek.

 

ğ) Müdürün, Merkezin yönetimiyle ilgili getireceği konuları değerlendirerek karara bağlamak.

 

Danışma Kurulu; Üniversitenin veya istekleri halinde; diğer üniversitelerin öğretim elemanları, sivil toplum kuruluşlarının yöneticileri, kamu kurum ve kuruluşları veya özel kuruluşlardaki uzman kişiler arasından Yönetim Kurulunun önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıllık süre için görevlendirilen beş üyeden oluşur. Görev süresi dolmadan boşalan üyeliklerin yerine kalan süreyi tamamlamak için aynı usulle yeni üye görevlendirilebilir. Görev süresi biten üyeler yeniden görevlendirilebilir.

 

(2) Danışma Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine yılda en az bir kez toplanır. Toplantılarda salt çoğunluk aranmaz. Danışma Kuruluna Müdür başkanlık eder. Danışma Kurulunun görevleri; Merkezin faaliyetleri ile ilgili olarak Yönetim Kurulunun ihtiyaç duyduğu konularda değerlendirme yapmak, görüş ve önerilerde bulunmaktır.

 

D. DİĞER HUSUSLAR

II- AMAÇ VE HEDEFLER

Bu bölümde idarenin stratejik amaç ve hedeflerine faaliyet yılı önceliklerine ve izlenen temel ilke ve politikalarına yer verilir.

A. BİRİMİN AMAÇ VE HEDEFLERİ

Merkezin amacı; Üniversite öğrencileri ve mezunlarına, günümüz iş dünyası şartlarına ve eğilimlerine uygun kariyer planı yapabilmeleri ve kariyer planlarını hayata geçirebilmeleri için ihtiyaç duyacakları nitelikleri kazanmaları konusunda yardımcı olmak ve kendi ilişki ağlarını, staj ve iş olanaklarını artırmaları için köprü vazifesi görmektir.

B. TEMEL POLİTİKALAR VE ÖNCELİKLER

Merkezin faaliyet alanları şunlardır:

 

  1. a) Yurt içinde ve dışında, kamu ve özel kurum ve kuruluşlarla iş birliği yaparak Üniversite öğrencilerine, mezunlarına ve çalışanlarına bireysel kariyer planlama, iş arama, mesleki ve kişisel birikimlerini sunma konusunda gerekli yetkinlikleri kazandırma ve geliştirmeye yönelik uygulama, araştırma ve inceleme yapmak, proje hazırlamak, yapılmakta olan çalışmalara katılmak ve bu tür çalışmaları desteklemek.

 

  1. b) Üniversite öğrencilerinin kariyer planlamalarına ilişkin strateji, politika, proje, program ve eylem geliştirme önerilerini Rektörlüğe sunmak; onaylanan önerilerin uygulanmasına ilişkin ilgili mevzuat çerçevesinde ilgili faaliyetleri düzenlemek.

 

  1. c) Üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin kariyer uyumlarını artırmaya yönelik çalışmalar planlamak ve uygulamak.

 

ç) Üniversite öğrencilerinin, mezunlarının ve çalışanlarının kariyer planlama, geliştirme ve uygulama performanslarını iyileştirmeye yönelik olarak kişilik özelliklerini, bilgi, beceri, yetenek ve ilgi alanlarını tanımalarında gerekli olabilecek test ve teknikleri uygulamak, sonuçlarını yorumlamak, öğrencilerin bu doğrultuda kariyer planlarını oluşturmalarına danışmanlık yapmak.

 

  1. d) Kariyer günleri ve kariyer fuarları düzenleyen öğrenci kulüpleri, öğrenci konseyi ve sivil toplum örgütleri ile iş birliği yaparak kariyer etkinlikleri planlamak, düzenlemek veya destek vermek.

 

  1. e) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında kariyer planlama, geliştirme ve uygulama konularında araştırma, yayın ve proje çalışmalarını teşvik etmek ve desteklemek.

 

  1. f) Üniversite bünyesindeki ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeydeki kariyer planlama ve geliştirme ile ilgili eğitim ve öğretim programları ile iş birliği projeleri oluşturmak ve uygulamak.

 

  1. g) Güncel mezun iletişim bilgilerini içeren ve kariyer gelişimlerini izleyen mezun bilgi sistemini geliştirmek ve mezun bilgi sistemini kullanarak mezunlar ile öğrenciler ve Üniversite arasındaki bağı kuvvetlendirmek.

 

ğ) Mezunlar ile öğrencileri bir araya getirecek toplantılar düzenlemek, öğrencilerin iş yaşamı ve kariyer seçenekleri hakkında daha fazla bilgi edinmelerine katkı sağlamak.

 

  1. h) Üniversite ile yurt içi ve yurt dışındaki işletmeler, kamu, özel ve sivil toplum kuruluşları arasında kurulacak iş birlikleriyle oluşturulacak veri tabanı aracılığıyla, staj imkânlarını geliştirmek, öğrenciler ve mezunları iş ortamı ile buluşturacak faaliyetler düzenleyerek öğrencilerin ilgi alanlarını tanımalarını sağlamak.

 

ı) Merkezin gerçekleştirdiği tüm etkinliklerin iletişimini yönetmek ve bu amaçla basılı ve görsel yayınların yanı sıra elektronik ve web tabanlı yayınlar hazırlamak, Merkezin dijital platformlarda etkinliğini sağlamak.

 

  1. i) Kariyer planlama, geliştirme ve uygulamaya yönelik yayınların takibini yapmak, bu konudaki araştırmaları ve projeleri izlemek.

 

  1. j) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında kariyer danışmanlığı konusunda çalışma yürüten ulusal ve uluslararası kariyer merkezleri ile iletişim ağı kurmak ve ortak çalışmalar yürütmek.

 

C. KARİYER GELİŞTİRME, UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ 2024 YILI HEDEFLERİ

2024 Yılı Hedefleri;

 

 

III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER

Bu bölümde “Mali Bilgiler ile Performans Bilgileri”ne detaylı olarak yer verilir.

A.     MALİ BİLGİLER

Birimimizin bütçesi bulunmamaktadır.

 

 

 

B. PERFORMANS BİLGİLERİ

 

1. Bilimsel ve Sanatsal Faaliyetler

 

Sosyal ve Sanatsal Faaliyet Bilgileri

FAALİYET TÜRÜ

Faaliyetin Sayısı

Sempozyum ve Kongre

 

Konferans

 

Panel

 

Seminer

1)     İş Yaşamında İngilizce'nin önemi-Bir Kariyer Geliştirme Aracı Olarak İngilizce (19.04.2023, 14:00, Zoom Meeting)

2)     2)Üniversitemiz için özel olarak hazırlanan, Almanca eğitim ve Almanya iş fırsatları adlı seminer (08.06.2023,14.30, ZOOM Meeting)

Açık Oturum

3)     Alanya Belediyesi Fahri Gürses Etüt ve Destek Eğitim Merkezinde YKS Tercih Danışma günleri için öğrencilerle toplantılar yaptık.

4)     Ünitercih etkinliği kapsamında Üniversite sınavına giren binlerce gencin profesyonel destek alması için Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi standında bir araya geldik. Değerli öğrencilerimizin tercihlerini belirlemek ve Üniversitemizi tanıtmak adına paylaşımlarda bulunduk.

Söyleşi

 

Tiyatro

 

Konser

 

Sergi

 

Turnuva

 

Teknik Gezi

 

Eğitim Semineri

 

Diğer Faaliyetler

5)     Garanti BBVA Yetenek Programları ile öğrencilerimize iş fırsatı sağlıyoruz. (28.03.2023)

6)     Ekici Süt ve Süt Ürünleri firmasında öğrencilerimize uygun pozisyonlar belirleyerek iş imkanı yaratıyoruz. (16.05.2023)

7)     Guess Turkey ekibi ile anlaşma yaparak öğrencilerimize iş imkanı yaratıyoruz. (31.01.2023)

8)     Türkiye İş Bankası tüm Alanya şubeleri için part time çalışabilecek öğrencilerimizi yönlendiriyoruz. (15.06.2023).

9)     İki öğrencimizi Kariyer Merkezi işverenliği bünyesinde Üniversitemizde staj faaliyetini gerçekleştirdik.

10)  Ortalama haftada bir defa doğrudan kamu-özel iş ilanları paylaşımı

 

Bilimsel Faaliyet Bilgileri

Birimimizde faaliyet gösteren Müdür ve Müdür Yardımcımızın bilimsel faaliyetleri;

 

2018

2019

2020

2021

2022

2023

Uluslararası Makale

 

 

 

 

3

2

Ulusal Makale

 

 

 

 

1

3

Uluslararası Bildiri

 

 

 

 

4

2

Ulusal Bildiri

 

 

 

 

 

 

Uluslararası Sergi

 

 

 

 

 

 

Ulusal Sergi

 

 

 

 

 

 

Uluslararası Ödül

 

 

 

 

 

 

SCI, SSCI, AHCI, SCI-E kapsamındaki Uluslararası Makaleler

 

 

 

 

3

1

Atıflar (SCI, SSCI, AHCI kapsamındaki dergilerde)

 

 

 

 

 

 

Atıflar (Ulusal ve Uluslararası İndeksli dergilerde)

 

 

 

 

 

 

Kitap

 

 

 

 

 

 

Kitap Bölümü

 

 

 

 

6

5

TOPLAM

 

 

 

 

17

13

 

 

Diğer Faaliyet Bilgileri

 

Sayısı

Açıklama

Sonuçlanan Patent, Faydalı Model veya Tasarım Sayısı

 

 

Sosyal Sorumluluk Proje Sayısı

 

 

Üniversite-Sanayi İş Birliği Kapsamında Yapılan İş Birliği Sayısı

 

 

Mezun Sistemine Üye Sayısı

4675 (toplam) /

753 (2023 yılı)

Toplamda Mezun Takip Portalına Kayıtlı 4675, bu sene için 753 öğrenci kayıtlıdır.

İstihdama Kazandırılan Mezun Sayısı

172

753 öğrenci içerisinde mezun olduğu an çalışan sayısı 172’dir. Mezuniyetten sonraki süreçte öğrencilerimiz mezun takip sistemini bireysel olarak güncellemediği için görülmemektedir.

Diğer Faaliyetler

 

 

 

 

IV- KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ

A. ÜSTÜNLÜKLER

  • Kariyer Geliştirme, Uygulama ve Araştırma Merkezi olarak öğrencilerimiz ile doğrudan ve etkileşim içerisinde olmamız,
  • Öğrencilerimizin talep ve danışacağı konuyu rahatlıkla iletebilmeleri,
  • İş, staj ve kariyer gelişimlerine yönelik imkanlardan öğrencileri haberdar etmemiz,
  • Üniversitemizde Birimimiz işverenliğinde stajyer öğrencileri istihdam etmemiz,
  • Merkez müdürü ve müdür yardımcısının birim içi iletişiminin etkin olması,
  • Yapılan her faaliyet için açık ve şeffaf biçimde politikaların yürütülmesi,
  • Üst yazılarda evrakların titizlikle incelenip gereğinin yapılması,

B. ZAYIFLIKLAR

  • Merkez Müdürlüğümüzde idari personelin olmaması,
  • Hali hazırda akademik personellerimizin Merkez Müdürlüğümüz dışında farklı/çeşitli görevlere de destek vermeleri ile fiziki yetersizliğin ortaya çıkması,
  • Yetenek Kapısı, Kariyer Kapısı, Güney Kariyer Fuarı, Mezun Takip Sistemi, Uzaktan Eğitim Kapısı, Staj yazışmaları gibi birçok farklı modüller özelinde uzmanlaşabileceğimiz akademik personellerimizin sayı azlığından dolayı takip etmede güçlük çekmesi ve idari personelimizin olmaması,
  • Personel yetersizliğinden dolayı idari iş ve işlemlerde kimi zaman takvim bazında aksaklıklar yaşanması,
  • Mali kaynağımızın olmadığı için bütçemizin de olmaması gibi sebeplerden dolayı kariyer etkinliklerine söyleşi yapacak deneyimli ve ün yapmış bireyleri getirememiz,

 

C. DEĞERLENDIRME

Birimimiz, gelecek dönemlerde yerel Kariyer Fuarları için paydaş rol üstlenmeyi hedeflemektedir. Böylelikle hem öğrencilerimize hem mezunlarımıza iş imkanı yaratmayı amaçlamaktayız. Ancak bunun için gerekli alt yapının temini önemlidir. Hem faaliyetin yürütüleceği fiziksel alan sağlanmalı hem de bunu koordine edebilecek akademik ve idari personelin, Merkezi Birimimize dahil edilmesi gerekmektedir.

 

V- ÖNERİ VE TEDBİRLER

Üniversitemiz sürekli olarak büyüme katettiği için öğrenci sayılarımızda da artış bu noktada gözlemlenecektir. Öğrenci sayısındaki artış daha fazla öğrenciye yoğunlaşmamız gerektiğini ortaya çıkaracaktır. Bu sebeple gelecek dönemlerde fiziki ve beşeri altyapı sağlandığı zaman öğrencilerimizi ilgilendiren iş ve staj fırsatların tamamı onlarla buluşmuş olcaktır.

 

Ek Bilgiler

Aşağıdaki tabloda yer alacak veriler idare faaliyet raporunun çeşitli bölümlerinde kullanılacaktır. Bu verilerin, veri girişi yapan birimlerin birim faaliyet raporlarında yer alması zorunlu değildir.

 

No

Gösterge

Açıklama

Veri Girişi Yapacak Birim

Veri/Sayı/Oran

1

Kariyer Merkezi çalışmaları kapsamında öğrenci ve mezunlara yönelik gerçekleştirilen faaliyet sayısı

ü  2023 yılında kariyer merkezi tarafından öğrenci ve mezunlara yönelik gerçekleştirilen fuar, sempozyum, kurs, seminer, söyleşi vb. faaliyetlerin sayısı

ü  Kariyer merkezinin doğrudan düzenlemediği, öğrenci kulüpleri veya topluluklarınca yürütülen faaliyetler değerlendirmeye dâhil değildir.

ü  Bireysel bazlı faaliyetler tek faaliyet olarak değerlendirilecektir. (Örneğin 50 kişi ile bireysel görüşmeye dayalı kariyer rehberliği faaliyeti yürütülüyorsa bu faaliyete ilişkin veri 1 olarak değerlendirilir.)

ü  Diğer üniversitelerin Kariyer Merkezleri tarafından düzenlenen faaliyetlere katılım değerlendirmeye dâhil değildir.

ü  Faaliyetlerin düzenlenmesine ilişkin yapılan toplantılar değerlendirmeye dâhil değildir.

ü  Veriler tümleşik girilecektir.

Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi

1)İş Yaşamında İngilizce'nin önemi-Bir Kariyer Geliştirme Aracı Olarak İngilizce (19.04.2023, 14:00, Zoom Meeting)

2)Üniversitemiz için özel olarak hazırlanan, Almanca eğitim ve Almanya iş fırsatları adlı seminer (08.06.2023,14.30, ZOOM Meeting)

3)Alanya Belediyesi Fahri Gürses Etüt ve Destek Eğitim Merkezinde YKS Tercih Danışma günleri için öğrencilerle toplantılar yaptık.

4)Ünitercih etkinliği kapsamında Üniversite sınavına giren binlerce gencin profesyonel destek alması için Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi standında Antalya Cam Piramit’te bir araya geldik. Değerli öğrencilerimizin tercihlerini belirlemek ve Üniversitemizi tanıtmak adına paylaşımlarda bulunduk.

5)Garanti BBVA Yetenek Programları ile öğrencilerimize iş fırsatı sağlıyoruz. (28.03.2023)

6)Ekici Süt ve Süt Ürünleri firmasında öğrencilerimize uygun pozisyonlar belirleyerek iş imkanı yaratıyoruz. (16.05.2023)

7)Guess Turkey ekibi ile anlaşma yaparak öğrencilerimize iş imkanı yaratıyoruz. (31.01.2023)

8)Türkiye İş Bankası tüm Alanya şubeleri için part time çalışabilecek öğrencilerimizi yönlendiriyoruz. (15.06.2023).

9)İki öğrencimizi Kariyer Merkezi işverenliği bünyesinde Üniversitemizde staj faaliyetini gerçekleştirdik.

10)Ortalama haftada bir defa doğrudan kamu-özel iş ilanları paylaşımı

11) Haftalık bazda sürekli olarak öğrencilerimiz ile danışma ve görüşme faaliyetleri yürütülmektedir.